Jacek Kłosiński

Bloger w klosinski.net

Kim jesteś i co robisz?

Nazywam się Jacek Kłosiński i pomagam w kreatywnej pracy. W jaki sposób? Przede wszystkim prowadzę szkolenia. Działam na zlecenie różnych firm i organizacji, ale organizuję także swoje własne. Uczę m.in. projektowania graficznego (przez 10 lat byłem grafikiem), podpowiadam jak budować marki, prowadzić własny biznes, uczę też produktywności i kreatywności. Podobnych tematów dotyczy mój blog klosinski.net, któremu poświęcam masę czasu. Dzielę się tam wiedzą i tym, co mnie inspiruje. Jestem też tatą, mężem, fanem piłki nożnej i Nowego Jorku. ;)

jacek_klosinski_doradztwo

Jaki sprzęt wykorzystujesz do pracy?

Moim głównym „centrum dowodzenia” jest Macbook Pro z początku 2015 roku. Mam 13-calową retinę. W sam raz jako komputer przenośny, ale też wystarczająca maszyna jako stacja graficzna po podpięciu do monitora Eizo. Generalnie z Apple jestem od dawna. Zaczynałem od maca mini, ale potem przesiadłem się na macbooki pro.

Mam też iPhone6s, z którego jestem bardzo zadowolony. Znacznie lepszy ekran i aparat niż w piątce, ale gabaryty nadal bardziej podręczne niż iphone w wersji „plus”.

Kiedy chcę usiąść do projektowania, podpinam się pod monitor Eizo i to w sumie tyle – niczego więcej nie potrzebuję.

Zdjęcia robię Fuji X-E1, ale pewnie przesiądę się niedługo na Canona.

wspolpraca_klosinski

Z jakiego oprogramowania korzystasz?

Tutaj można by pewnie napisać książkę. ;) Wrzuciłem większość na osobną podstronę bloga (http://klosinski.net/przybory). Jest tam ponad 150 pozycji, więc nie będę opisywał wszystkich.

Najważniejsze są dla mnie:

Chrome – główna przeglądarka, ale czasami korzystam też z Safari
Timeneye – narzędzie do mierzenia czasu pracy
Evernote – mój wirtualny notatnik i baza na wszelkiego rodzaju pomysły
Dropbox – dysk w chmurze
Thunderbird – poczta (ale ciągle szukam czegoś lepszego)
Nozbe – narzędzie do zarządzania zadaniami
Bear – edytor tekstu, w nim piszę teksty na bloga
Pages – edytor tekstu z OS X, w którym piszę jakieś dłuższe materiały, np. ebooki
Numbers – arkusz kalkulacyjny
Infakt – do fakturowania
Google analytics – do obserwowani postępów bloga ;)
Semstorm – do pracy nad SEO
Spotify – do słuchania muzyki
Photoshop – do grafiki rastrowej, głównie na potrzeby webu
Illustrator – do grafiki wektorowej
Indesign – do składu większych publikacji, głównie na potrzeby druku
Cyberduck – do ftp
Keynote – do prezentacji na szkoleniach
Rescuetime – do mierzenia produktywności

To te najważniejsze i podstawa pracy.

Jaki byłby Twój zestaw marzeń?

Nie jestem technologicznymi geekiem i w zasadzie mam wszystko czego potrzebuję. Oczywiście zawsze można mieć lepszy monitor, czy aparat, ale generalnie mam sprzęt do zrobienia tego, co mi się zamarzy i nie muszę martwić się o jakość.

Brakuje mi jedynie dobrego mikrofonu zewnętrznego, ale już się za jakimś rozglądam.