Kim jesteś i co robisz?
Nazywam się Szymon Lisowski i pracuję w Socjomanii jako Digital Marketing Consultant. Na co dzień prowadzę szkolenia i wykłady z digital marketingu, szczególnie z marketingu w mediach społecznościowych. Oprócz tego opracowuję i pomagam we wdrożeniu strategii działań marketingowych firm w internecie, dokonuję audytów i konsultuję wybrane projekty.
Jaki sprzęt wykorzystujesz w pracy?
W pracy wykorzystuję przede wszystkim MacBooka Pro w 15-calowej wersji z ekranem Retina. Ze względu na częste wyjazdy szkoleniowe i pracę u Klientów, nie wyobrażam sobie działania na stacjonarnym komputerze, to by się po prostu nie sprawdziło. Laptop jest tutaj idealnym rozwiązaniem, ponieważ jest mobilny, łatwo go zabrać w podróż, bateria bardzo długo wytrzymuje. Dzięki temu mam wszystkie najważniejsze dane zawsze ze sobą, a także mogę pracować z różnych miejsc zdalnie. Parametry MacBooka pozwalają działać nawet w „ciężkich” programach do obróbki filmów czy grafiki, a ekran Retina nie męczy tak oczu – stąd mój wybór.
prócz tego korzystam jeszcze z iPhone’a SE i iPada Mini 2, z tego drugiego raczej jedynie w podróży lub używam go czasami jako drugi monitor do MacBooka (polecam aplikację Duet).
Szczegółowe parametry:
MaBook Pro Retina (15”)
Procesor: 2,7 GHz Intel Core i7
Pamięć: 16 GB 1600 MHz DDR3
Grafka: NVIDIA GeForce GT 650M 1024 MB, Intel HD Graphics 4000 1536 MB
Z jakiego oprogramowania korzystasz?
Jeżeli chodzi o komputer, korzystam przede wszystkim z Keynote’a i PowerPointa, w których tworzę prezentacje szkoleniowe i dokumenty. Zdecydowanie bardziej wolę działać w Keynocie, ale czasami jestem zmuszony do odpalenia PP ze względu np. na konieczność wykorzystania szablonów prezentacji, które otrzymujemy od naszego partnera – Digital Marketing Institute.
Do zarządzania zadaniami i różnego rodzaju notatek czy dokumentów używam Wunderlist, Evernote i Macowe „Notatki”. Plusem wszystkich tych narzędzi jest szybka synchronizacja z ich mobilnymi odpowiednikami, które zainstalowane mam też na iPhonie i iPadzie.
Do komnikacji wewnętrznej w Socjomanii korzystamy ze Slacka, natomiast do zarządzania klientami – Podio. Także w wersjach mobilnych. Ponieważ nie mamy czasami możliwości spotkania się z całym zespołem „face-to-face”, używamy Chromeboxa i Hangoutów.
W codzinnej pracy oczywiście niezbędny jest Kalendarz Google, który mam połączony ze wszystkimi systemowymi aplikacjami, Dysk Google czy Dokumenty Google. Ponieważ dużo podróżuję, bardzo często wykorzystuję aplikacje typu Google Maps, Jak dojadę, Mobilet czy Navigon. Oprócz tego warto wymienić jeszcze Pocketa, Feedly i F.lux – program, który dostosowuje barwy ekranu do pory dnia, tak by długie siedzenie przy komputerze nie skutkowało bezsennością.
Zestaw marzeń już mam! ;) Wszystkie urządzenia tworzą fajny ekosystem, gdzie nie muszę się martwić o synchronizację czy przesyłanie danych, wszystko dzieje się automatycznie w chmurze. Do zestawu marzeń może dorzuciłbym jedynie nauszne słuchawki wygłuszające typu Bose QuietComfort.
Facebook Comments